Home

Quote

Search

Laatste Reacties

yak (Mijn reactie:): Goed joh! Ben heeeeeeel benieuwd wat de reactie hie…
Edwinek (Bemoeizucht en ve…): Vrolijk straatje, niks meer aan doen. Het lijkt me …
Pascal (Bemoeizucht en ve…): Ik heb er nog niets over kunnen vinden, alhoewel ik…
yak (Bemoeizucht en ve…): Geldt er na tien jaar niet iets van een gewoonterec…
yak (Vroeg): Ik zie nu ook de fout in die laatste zin. Er staat …
Pascal (Vroeg): Bedankt voor jullie reactie! @yak: ik zit nog over …
yak (Vroeg): Ik vind het voor een ‘vroeg’ verhaal behoorlijk coher…
Aukje (Vroeg): Het is inderdaad verwarrend ja. Want een situatie a…
yak (70): Dat is wat ze lateral thinking noemen
Pascal (70): Ja, hij is een kleine twintig jaar ouder dan ik.

Foto's

www.flickr.com
VONB & vv's photos More of VONB & vv's photos

Zenlinks

Kanzeon Zen Centrum Den Haag
Zen River
Kanzeon Zen Center Utah
Zen Centrum Amsterdam
Kanzeon Zen Centrum 's-Hertogenbosch
Kanzeon Sangha Deutschland
Kanzeon Sangha Enschede
Zen Rotterdam Kanzeon
Myoshin Zen
Danasangha.org
Zentrum (Utrecht)
Zen Mountain Center
zen.pagina.nl
ZABU ZABU (meditation clothing and supplies)
Zen Peacemakers
Zenspirit
BOS
De Lotusvijver
lopeninstilte

Ook aanbevolen!

Ken Wilber
yoowho . humor your human
Own Your Health
Wu Dae Wing Chun
Past Reality Integration®
Elenchis
Nederlandse School voor Klassieke Shiatsu
Ki Shiatsu

Bekenden

Van der Knokke VOF
Inspiratie
Jan van der Knokke
Niels Vrijland
Danny Vissers
Robert's Photo Log
Leo
Touchdown 2nd edition
Theater De Regentes
De Zaak Hanssen
Tamar de la Rive Box
Hesselbach-site
Strandpaviljoen Buiten
De blauwe Filosoof
maart FOTOGRAFIE
Pauline Hunfeld
Redrock Studio
TussenpoZen Boekkunst
Roel Lenoir
Dick Zirkzee
Hofstad Distributie voor verspreiding van o.a. folders, flyers & posters
Hofstad agenda
Olaf Reizen op maat
Inner Choice Shiatsu (Christope Dumont)
OpenAcht
Orthopedagogische Praktijk Den Haag

Andere lieden

Archieven

01 Mrt - 31 Mrt 2009
01 Jul - 31 Jul 2008
01 Jun - 30 Jun 2008
01 Mei - 31 Mei 2008
01 Apr - 30 Apr 2008
01 Mrt - 31 Mrt 2008
01 Feb - 28 Feb 2008
01 Jan - 31 Jan 2008
01 Dec - 31 Dec 2007
01 Nov - 30 Nov 2007
01 Okt - 31 Okt 2007
01 Sep - 30 Sep 2007
01 Aug - 31 Aug 2007
01 Jul - 31 Jul 2007
01 Jun - 30 Jun 2007
01 Mei - 31 Mei 2007
01 Apr - 30 Apr 2007
01 Mrt - 31 Mrt 2007
01 Feb - 28 Feb 2007
01 Jan - 31 Jan 2007
01 Dec - 31 Dec 2006
01 Nov - 30 Nov 2006
01 Okt - 31 Okt 2006
01 Sep - 30 Sep 2006
01 Aug - 31 Aug 2006
01 Jul - 31 Jul 2006
01 Jun - 30 Jun 2006
01 Mei - 31 Mei 2006
01 Apr - 30 Apr 2006
01 Mrt - 31 Mrt 2006
01 Feb - 28 Feb 2006
01 Jan - 31 Jan 2006
01 Dec - 31 Dec 2005
01 Nov - 30 Nov 2005
01 Okt - 31 Okt 2005
01 Sep - 30 Sep 2005
01 Aug - 31 Aug 2005
01 Jul - 31 Jul 2005
01 Jun - 30 Jun 2005
01 Mei - 31 Mei 2005
01 Apr - 30 Apr 2005
01 Mrt - 31 Mrt 2005
01 Feb - 28 Feb 2005
01 Jan - 31 Jan 2005
01 Dec - 31 Dec 2004
01 Nov - 30 Nov 2004
01 Okt - 31 Okt 2004
01 Sep - 30 Sep 2004
01 Aug - 31 Aug 2004
01 Jul - 31 Jul 2004
01 Jun - 30 Jun 2004
01 Mei - 31 Mei 2004
01 Apr - 30 Apr 2004
01 Mrt - 31 Mrt 2004
01 Feb - 28 Feb 2004
01 Jan - 31 Jan 2004
01 Dec - 31 Dec 2003
01 Nov - 30 Nov 2003
01 Okt - 31 Okt 2003
01 Sep - 30 Sep 2003
01 Aug - 31 Aug 2003
01 Jul - 31 Jul 2003
01 Jun - 30 Jun 2003
01 Mei - 31 Mei 2003
01 Apr - 30 Apr 2003
01 Mrt - 31 Mrt 2003
01 Feb - 28 Feb 2003
01 Jan - 31 Jan 2003
01 Dec - 31 Dec 2002
01 Nov - 30 Nov 2002
01 Okt - 31 Okt 2002
01 Sep - 30 Sep 2002
01 Aug - 31 Aug 2002
01 Jul - 31 Jul 2002

Stuff

Powered by Pivot - 1.40.0: 'Dreadwind' 
XML: RSS Feed 
XML: Atom Feed 

go.jpg
Persoonlijk reageren kan ook: vonb&vv
Om te proberen mijn msn: prvdkapenstaartjemsn.com

©Pascal R. van der Knokke

29 Maart 09 - 22:13Mijn reactie:

Den Haag, 29 maart 2009






Mw.
Fahrenheitstraat
Den Haag


Betreft: uw brief met kenmerk


Geachte mevrouw ,

Naar aanleiding van uw brief van 19 maart, door mij afgehaald van het postkantoor
op 24 maart, wil ik middels deze brief mijn zienswijze geven en vragen stellen over
de situatie.


Zienswijze:

Sinds november 1998 bezitten wij dit huis. In de zomer van 2000 hebben wij ons
huis lavendel/lichtblauw geschilderd. Dit hebben wij gedaan na de renovaties (be-
geleid door de gemeente, dhr. ). De buren hadden hun huis tijdens de re-
novatie groen laten maken en zo zijn er nog meer kleurschakeringen in de straat
minstens uit die tijd stammend. Hierover zijn in al die jaren nooit klachten geweest,
ook niet van gemeentefunctionarissen die later weleens kwamen kijken naar de
ontstane gerenoveerde staat van de straat. De situatie in onze straat is en was
altijd dat de huizen wel gelijkend waren, maar ieder met een eigen sfeer, door onder
andere de verschillende kleuren van de gevels, de kleur van de deuren en verschillen
in dubbele of enkele deuren of ramen. (De enige verstoring in dit beeld is eerder de
nieuwbouw aan de overzijde van de straat (18 - 20), die niet bijdraagt aan dit ‘gezellige’
beeld.)


Toevoeging:

Negen jaar is dus de huidige situatie (stilzwijgend) goedgekeurd, ook heeft nog
nooit iemand uit de buurt ons negatief of vragend aangesproken over onze
kleurkeuze. De baksteengevel is hier aan ons nooit zichtbaar geweest zo ook
nooit bij andere huizen. Bij de buren hebben ze (het bouwbedrijf dat door de ge-
meente was aangesteld) geprobeerd de kleur te verwijderen, met als gevolg door
de zachte baksteen, dat het huis gestucadoord moest worden en er toen gekozen
voor de groene ‘afwijkende’ kleur (nummer). De buren van nummer die hebben de kleur
van hun huis laten halen, waarna ze de bakstenen, die ook kapot waren, in rode
baksteen kleur hebben laten verven. Verder is het de vraag of de ‘lichtere’ kleur-
stelling van het gele huis (nummer, in slechtere staat) inderdaad lichter is dan onze
lavendel/lichtblauwe kleur. Deze vraag kan zeker gesteld worden over de grijze kleur
van het huis nummer, die toch duidelijk donkerder overkomt.


Vragen:

Waarom is er nu ineens dit negatieve advies?

- En geeft de jarenlange stilzwijgende goedkeuring niet het recht op het gedogen of
goedkeuren van de situatie? (Mag ik u wijzen op andere situaties die volgens
mij middels deze interpretatie ook niet aan de eisen zouden voldoen? Maar
schijnbaar ook gedoogd, goedgekeurd zijn?)(rechtsgelijkheid)

- Ik zou u willen vragen om een copy van het negatieve advies van de Welstands-
commissie en foto’s om te kunnen inzien waarop het negatieve advies gebaseerd
is.

- Kijkend naar artikel 12a, waarover wordt gerept, vraag ik me af wat ‘redelijke eisen
van welstand’ zijn en ook waarom ons huis met kleur in ernstige mate in strijd is.
Waarom ernstig als hier al negen jaar geen negatieve reactie op is geweest?

Als ik Deel II (specifieke criteria!) van de welstandsnota doorlees kan ik niets vinden
over de kleuren en kleurstelling. Kunt u mij aangeven waar dit staat en waarop dien
ten gevolge het besluit is gebaseerd?

- Verder lees ik in de brief dat u het heeft over de zijgevel. Mag ik u erop op wijzen
dat ons huis geen zijgevel heeft? Is er misschien een vergissing gemaakt en gaat
het niet om ons huis?

Wilt u deze vragen beantwoorden en bescheiden toesturen?

Met vriendelijke groet,



P.R. van der Knokke

- default - Slechts een reactie / (undefined) - §

26 Maart 09 - 18:02Bemoeizucht en vertutting

De Welstandscommissie is het niet eens met de kleur van ons huis, het lavendel/blauwe huis, dat al bijna 10 jaar of misschien zelfs langer die kleur heeft. Dit geldt hoogst waarschijnlijk ook voor het strak sterk groen geverfde huis (dat het niet de gewaardeerde kleur heeft). De bedoeling is dat ik de kleur ga veranderen, maar ben het hier niet mee eens, ook al omdat ik het een paar jaar geleden opnieuw dezelfde kleur heb gemaakt. Ook vind ik dat wij, met de andere bewoners en hun eigen kleurschakering iets leuks van de straat hebben gemaakt, met inzet en goede burgerzin (haha) (terwijl aan de overkant nieuwbouw, die op geen enkele wijze congruent is met het straatbeeld, is neergeplempt). Deze gezelligheid wordt zoals ik het begrijp niet gewaardeerd.

Heeft er iemand echt verstand van dit soort gezeik zaken?

Kijk: fotoserie van onze straat en brief van de gemeente.

DSC_3039

- default - drie reacties, reeds / (undefined) - §

05 Maart 09 - 07:15Vroeg

Soms wordt ik wakker met iets dat in me zit. Vergeef me de goed- of foutheid. Dit is hoe ik het kon opschrijven:

Ik wil iets en het lijkt te komen. Ik wil bijvoorbeeld een nieuwe auto en die komt er. Geen nieuwe maar een tweedehands waarop mijn aandacht ook gericht was, omdat ie volgens mij binnen bereik zou zijn. Dus ik moet ook denken dat het kan want dan werkt dat mee in plaats van tegen. Ook zo met mijn camera. Ook zo met mijn computer. Ook zo met mijn hoeveelheid werk en hoe het op wonderbaarlijke wijze in elkaar valt.
Met dat ik iets wil lijkt dat een pad te lopen dat ik niet kan overzien. Dus let op!
Er kunnen doden vallen. Afhankelijk waarop de focus ligt (en op wat misschien stiekem wordt meegedacht en gewild, gehoopt of (zogenaamd) onwetend over wordt gebleven). Iets kan dus verstrekkende gevolgen hebben.
Het leven doet en loopt. Het lijkt geen voorkeuren te hebben, immers alles is één en alles is een facet van dit leven. Ieder ding is een bloem, soms een mooie kleurrijke, soms een giftige zwarte.
Ik zou dus kunnen hopen op meer geld, maar kan ik de gevolgen overzien? Misschien wel nooit. Ik kan hopen op een hoop materiële dingen. Ik kan daarentegen ook hopen op mijn geluk. Wat is geluk? Waarom is mijn geluk of geluk nodig? Is dit niet weer een streven waarmee er allerlei gevolgen in werking worden gesteld, een streven, een focus, een gedachte die dus over lijken zou kunnen gaan.
Doorgaand lijk ik uit te komen op: laat het goed zijn zoals het goed moet zijn!
En ieder ding dat met mij gebeurt is een gevolg hiervan en is dus ook zoals het is (zoals het eerst natuurlijk ook al was, maar doordat ik meer congruent mee loop met deze facetten/dingen ondersteun ik en versterk ik de werking (!)(etc. etc.!) en leef ik en heb ik het gevoel dat het door me heen leeft).
Dus ieder ding heeft daardoor mijn aandacht nodig. Ieder ding is een facet/ding van dat leven. Ieder ding is een gevolg (en nieuwe oorzaak) van wat ik deed, hoopte, dacht in werking stelde.

Met shiatsu hetzelfde. Dingen gebeuren mij en gebeuren mensen omdat het de gevolgen zijn (nu heb ik het niet over schuldig zijn). Hoe te behandelen? Het behandelen zou er dus om moeten gaan om bewust te zijn of te worden over wat het in werking heeft gezet. Of beter gezegd: bewust te worden dat een omstandigheid (klacht in mijn kamer en aanwezigheid) het gevolg is. Van wat hoeft niet altijd duidelijk te zijn. Het zou wel fijn zijn. Maar het vertrouwen dat het een gevolg is is eigenlijk al vrijwel alles. Dat wetende kan er iets nieuws in werking worden gesteld, met het vertrouwen dat goed is zoals het goed is. Dit is dan vaak niet genoeg, waardoor er een nieuwe worst moet worden voorgehangen om richting te geven. Zo hangen we ons telkens worsten voor. Die worsten kunnen steeds subtieler worden. Of juist heel groot om 'm maar te zien. De worsten kunnen (misschien) tenslotte weggelaten worden en wegblijven op het moment dat het is zoals het is!
En daar hoort alles bij: goed en slecht, verdriet en geluk, rijkdom en armoede vertrouwen en twijfel en meer niet (grapje).

Wat er lijkt te gebeuren met zenstudenten is dat ze subtielere spirituele zenworsten (vegetarisch vaak ook) voorgehangen krijgen. Koans, kleine promoties, waarderingen van de leraar, alle levende wezens te redden, bezig te zijn met het ultieme. En ook dit is allemaal prima.
Het eindresultaat dat kan komen na grotere of kleine inzichten dat zazen en buigen prima zijn (een exacte vorm van zijn en laten zijn; dat het is zoals het is) dat kan ook al vanaf het begin geoefend worden (met het idee dat er iets mee bereikt kan worden, wat dus wel en niet zo is). Maar hoeft dus niet zazen en buigen te zijn, want alles is zazen en buigen en alles is de weg.

En hierin kan bij mij verwarring ontstaan. Hierin is immers alles ok. En ook niet.
Dus hoe wil ik mijn weg lopen?
Hoe te lopen?!!

(Door mij (vandaag) met dankbaarheid en be-/verwondering en vertrouwen dat het is. Of eigenlijk eerst dat vertrouwen.)

- default - vier reacties, reeds / (undefined) - §